Help

vraagteken

Wat verkoopt Kleuteruniversiteit in de webwinkel?

De lesmaterialen in de webwinkel van Kleuteruniversiteit zijn digitale downloads. Na de bestelling en betaling (niet van toepassing op gratis downloads) ontvang je direct de downloadlink voor het product.  Je downloads zijn gekoppeld aan je account/emailadres. Controleer dus goed dat je een werkend emailadres gebruikt bij je bestelling

Hoe kom ik aan het prentenboek?

Kleuteruniversiteit verkoopt digitale lesmaterialen op basis van (prenten)boeken. We verkopen de prentenboeken zelf dus niet. Wil je starten met een project van Kleuteruniversiteit maar heb je het bijbehorende prentenboek nog niet? Via onze partnerwebshop kun je het boek bestellen. Eenvoudig en snel, voor de meeste boeken geldt: vandaag besteld, morgen in huis.

Waarom moet ik betalen voor lesmateriaal?

Goed lesmateriaal maken kost tijd. De auteurs en illustratoren werken hard om de kwaliteit van hun producten hoog te houden. De producten worden zorgvuldig gescreend om ervoor te zorgen dat het materiaal goed ingezet kan worden in de klas. De doelen van het lesmateriaal worden uitgebreid beschreven. Zo kun je als leerkracht goed zoeken naar lesmateriaal dat je klas nodig heeft en zo werken aan de kerndoelen van het onderwijs.

De materialen op deze site helpen je als leerkracht tijd te besparen in lesvoorbereiding, je kunt er veelal direct mee aan de slag. Vind je dat het lesmateriaal gewoon nodig is om je werk als docent goed te doen? Schroom dan niet de factuur die je bij iedere bestelling ontvangt, aan de directie of administratie van je school voor te leggen.

Hoe zit het met licenties en gebruik van de materialen in meerdere klassen?

De producten in de webshop zijn direct aan te schaffen en geven gebruiksrecht voor privépersonen en leerkrachten. Standaard geeft de aanschaf van een product je gebruiksrecht voor één persoon/ individuele leerkracht of één klas binnen een school. Gebruik je het materiaal breder op school? Dan heb je meerdere licenties nodig. Bij het bestellen geef je dan aan in hoeveel klassen je de producten gaat gebruiken, op basis hiervan ontvang je een korting die automatisch wordt berekend. Het totale kortingspercentage neemt toe naar mate je een licentie voor meer klassen aanschaft. Vanaf 5 klassen betaal je een vaste prijs, de 6de en navolgende klassen kunnen dan zonder extra kosten ook het lesmateriaal gebruiken. Lees s.v.p. ook de gebruiksvoorwaarden van de materialen op deze site.

Hebben jullie ook een registratie- of leerlingvolgsysteem?

Kleuteruniversiteit is geen methode, er is geen registratiesysteem of leerlingvolgsysteem beschikbaar. Omdat de doelen uit onze materialen vanuit SLO geformuleerd zijn, zijn deze prima over te nemen in bestaande systemen. Veel scholen hebben al registratiemateriaal, bijvoorbeeld KIJK of Pravoo. De doelen van Kleuteruniversiteit sluiten daar op aan.

Hoe werkt het bestellen?

1. Ga naar onze winkel, via de iconen kun je klikken op een bepaald thema. Aan de rechterkant van de pagina kun je producten zoeken, of de aangeboden materialen filteren op lestype (bijvoorbeeld digibordles of lespakket). Je kunt ook filteren op lesdoel, op auteurnaam of op de prijs van het product. Als je een product hebt gevonden, klik je erop. Kies eventueel voor meerdere licenties (als je het product in meerdere klassen binnen je school gaat gebruiken). Vervolgens kun je het toevoegen aan je winkelwagen. De winkelwagen vind je rechts bovenaan in je scherm. Ook kun je na het toevoegen van het product, direct doorklikken naar de winkelwagen. Daar vind je de knop ‘afrekenen’.

2. Je downloads zijn gekoppeld aan je account/emailadres. Controleer dus goed dat je een werkend emailadres gebruikt bij je bestelling. Bij het afrekenen vul je ook de factuurgegevens in. Wij verzenden geen fysieke producten, dit adres wordt alleen gebruikt om een factuur te genereren. Deze factuur kun je wellicht later declareren op school. Kies dan voor de door jou gewenste betalingsmethode: iDeal voor Nederland, Bancontact/MisterCash voor België, of Paypal voor alle landen. Na een succesvolle betaling zie je direct de downloadlink voor het product, en ontvang je een email met de downloadlink. Ook kun je het product later altijd nog downloaden door op de site in te loggen met jouw account.

3. Je kunt nu direct aan de slag met het materiaal. Veel van onze producten zijn in PDF formaat, deze kun je op diverse apparaten openen. Heb je geen programma om PDF bestanden te openen op je computer? Dan kun je bijvoorbeeld de (gratis) Adobe Acrobat reader gebruiken. Deze kun je hier downloaden: http://get.adobe.com/nl/reader/

4. Ook al zijn onze projecten digitaal, het is soms handig of noodzakelijk om de bijlagen af te drukken. Veelal is het niet nodig om alles af te drukken: print bijvoorbeeld alleen de bijlagen die je nodig hebt.

Mijn school kan niet via iDeal betalen. Kan dat ook anders?

Voor scholen is het soms niet mogelijk om via iDeal, Paypal of Mistercash te betalen, bijvoorbeeld omdat de financiële administratie niet in school zelf wordt gedaan. Bij bestellingen boven de EUR 50,- is het daarom ook mogelijk om per bankoverschrijving te betalen. Deze betaalmogelijkheid verschijnt vanzelf bij het afrekenen wanneer de inhoud van je winkelwagentje meer dan EUR 50,- aan digitale lesmaterialen bedraagt. Je bestelt dan de digitale producten,  je ontvangt per email een pro-forma factuur en wanneer wij de betaling ontvangen hebben, kun je de producten zelf downloaden vanaf je eigen account op onze website.

Ik heb iets aangeschaft: waar zijn mijn downloads?

Je kunt je downloads op 3 plekken vinden:

1. Direct na je bestelling/betaling, zie je op de Kleuteruniversiteit site onder je bestelling de downloadlink(s) (“download bestand: …”)

2. Je ontvangt na betaling/bestelling een email op het mailadres waarmee je de bestelling hebt gedaan, met daarin de bevestiging en daarin de downloadlink(s) naar jouw producten. Heb je de email niet ontvangen? Het kan zijn dat deze in je spam folder terecht is gekomen, controleer je spam folder dan even.

3. Op de site kun je in het menu klikken op ‘mijn account/inloggen’. Je ziet dan na het inloggen met je emailadres en je wachtwoord onder ‘downloads’ de downloadlinks staan naar de door jou aangeschafte producten. Staat je product er niet meer tussen? Dan kan het zijn dat het product is vervallen of dat er iets anders is aangepast. Neem in dat geval contact met ons op via email.

De digibordlessen openen direct als ik er op klik, kan ik ze ook downloaden?

Het is ook mogelijk om de digibordlessen (en ook andere projecten) op te slaan op je computer. Als je met je linkermuisknop klikt op een link wordt het bestand direct geopend, maar als je met je rechtermuisknop klikt op een link krijg je een aantal opties: Je kunt dan kiezen voor ‘doel opslaan als’ of ‘link opslaan als’ (er van uitgaande dat je een Windows computer hebt). Je kunt zo het bestand opslaan op jouw computer.

Dit werkt voor de downloadlinks in de bevestigingsemail die je ontvangt, maar ook voor de ‘mijn account’ omgeving. In de ‘mijn account’ omgeving staan alle door jou aangeschafte producten. Hiervoor kun je inloggen op https://www.kleuteruniversiteit.nl/mijn-account. Na het inloggen met je emailadres en het bij bestelling gekozen wachtwoord, staan onder ‘beschikbare downloads’ de downloadverwijzingen naar al jouw producten.

Help, ik weet mijn wachtwoord of gebruikersnaam niet meer!

Je  kunt op de inlogpagina je wachtwoord resetten: http://www.kleuteruniversiteit.nl/mijn-account/ . Weet je je gebruikersnaam ook niet meer? Je kunt ook je emailadres invullen bij gebruikersnaam. Gebruik dan wel het zelfde emailadres dat je hebt gebruikt bij de bestelling. Lukt het nog niet? Stuur ons dan een email.

Help, de downloadlink die ik per email ontving werkt niet meer!

Waarschijnlijk ben je dan niet meer ingelogd op de site, je krijgt dan de foutmelding ‘Ongeldige download“. Je kunt het product altijd later downloaden door op de site van Kleuteruniversiteit.nl in te loggen (in het menu klikken op mijn account/inloggen). Je ziet dan na het inloggen met je emailadres en je wachtwoord onder ‘downloads’ de downloadlink(s) staan naar alle door jou aangeschafte producten.

Help, ik zie de downloadlink naar mijn product niet meer in ‘mijn account’!

Op de site kun je in het menu klikken op mijn account/inloggen. Je ziet dan na het inloggen met je emailadres en je wachtwoord onder ‘downloads’ de downloadlink(s) staan naar de door jou aangeschafte producten. Staat je product er niet meer tussen? Dan kan het zijn dat het product is vervallen of is aangepast. Neem in dat geval contact met ons op via email en geef aan welk product je mist. We lossen het veelal dezelfde dag nog op.

Help, ik kan de PDF bestanden niet openen!

Veel van de bestanden die je hier kunt downloaden zijn .pdf bestanden. Om deze te kunnen openen heb je een programma op je computer nodig dat deze bestanden kan openen. Als je dit niet hebt, kun je hier bijvoorbeeld de (gratis) Adobe Acrobat reader voor gebruiken. Deze kun je hier downloaden:

http://get.adobe.com/nl/reader/

Als je een PDF  programma op je computer hebt, en je kunt de bestanden toch niet openen, kan het zijn dat je het programma (b.v. Adobe Reader of Acrobat) moet bijwerken. Adobe publiceert geregeld beveiligingsupdates voor Reader en Acrobat.  De oplossing is in dat geval: Open Reader of Acrobat, kies Help > Controleren op updates. Werkt het nog niet? Probeer dan eens de hele installatie van Adobe te herstellen, kies Help > Installatie van Adobe Reader/Acrobat herstellen.

Het kan ook helpen als je de PDF bestanden niet direct in je browser probeert te openen, maar eerst downloaden op je computer en dan pas het bestand openen. Mogelijke problemen met het direct openen van PDF bestanden in je browser worden op de website van Adobe beschreven.

Vraag anders even iemand in je omgeving je te helpen, of probeer het op een andere computer. Lukt het nog niet? Stuur ons dan een email.

Help, de PDF ziet er vreemd uit en de tekst is onleesbaar!

Zie je zwarte strepen in het PDF bestand of is de tekst onleesbaar? Meestal komt dit door een verouderde versie van het programma dat je computer gebruikt voor het openen van de PDF bestanden. Door het updaten van deze software los je dit probleem op. Weet je niet zeker welk programma je computer gebruikt om de PDF bestanden te openen? Probeer de nieuwste versie van (gratis) Adobe Acrobat reader te installeren. Deze kun je hier downloaden:

http://get.adobe.com/nl/reader/

Lukt het nog niet? Stuur ons dan een email.

Help, ik kan de Powerpoint bestanden niet openen!

De digibordlessen op Kleuteruniversiteit.nl zijn gemaakt in Microsoft Powerpoint. Om ze goed te kunnen gebruiken heb je versie 2007 of hoger op je computer nodig. Heb je dit niet? Dan kun je de gratis Microsoft Powerpoint viewer installeren. Deze kun je hier downloaden:

http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=13

Help, ik hoor geen geluid bij de digibordlessen in Powerpoint!

Dit kan meerdere oorzaken hebben.  Als je gebruik maakt van een Windows computer, heb je waarschijnlijk niet de juiste codec om de audio af te spelen op je computer staan. Dit stukje software kun je downloaden en installeren op je computer via deze site:

http://www.download.hr/download-k-lite-codec-pack-basic.html

Na het installeren zou je probleem verholpen moeten zijn. Wat ook een oplossing kan bieden is de nieuwste (gratis) Powerpoint viewer installeren. Deze kun je hier downloaden:

http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=13

Help, mijn vraag staat er niet bij!

Heb je nog steeds een probleem of een andere vraag? Stuur dan een email naar info@kleuteruniversiteit.nl , en geef aan waar we je mee kunnen helpen. Krijg je bijvoorbeeld ergens een foutmelding, geef dat dan aan in je email. Je ontvangt meestal dezelfde dag nog een reactie.

uitroepteken