Niets gebeurd – een project over dieren

Waardering 5.00 op 5 gebaseerd op 1 klantbeoordeling
(1 klantbeoordeling)

Vanaf: 6,95

Auteur: Bianca Antonissen

Wissen
SKU: KU20160067 Categorieën: , ,

Beschrijving

In het boek Niets gebeurd van Mark Janssen is wel degelijk iets gebeurd. Niek en Saar vertellen elkaar wat ze gedaan hebben, ondertussen zien wij dat ze allerlei bijzondere dieren gezien hebben! In dit project bij het boek leren de kinderen deze dieren ook kennen, door elke dag een dier centraal te stellen. Spelenderwijs leren ze diverse vaardigheden!

lesdoelDownload hier de lesdoelen van dit project.

*** let op: dit product is een digitale download! ***

Koop het bijbehorende boek rechtstreeks bij onze partner Leesvink:

Deel dit bericht:

Extra informatie

Auteur

Bestandsformaat

Lesdoel

, , , , , , , , ,

Aantal pagina's

Uitgeverij prentenboek

Lemniscaat

Lestype

1 beoordeling voor Niets gebeurd – een project over dieren

  1. Waardering 5 uit 5

    annelieke van meel (geverifieerde eigenaar)

    Een project over heel veel verschillende dieren. Het gelijknamige boek is echt een heel mooi prentenboek en de plaatjes uit het boek zijn gebruikt bij de bijlage wat het project extra gaaf maakt. Tijdens het project verzamel je plaatjes van de dieren uit het boek (Je begint met ingezoomde afbeeldingen en na iedere activiteit zoom je 1 plaatje uit). Heel fijn aan dit project vond ik dat er wel een vaste volgorde was maar dat je die niet perse hoeft te volgen zodat ik zelf kon bepalen wanneer ik welke activiteit wilde doen. De tweede les waarbij we met de beweegdobbelsteen verschillende dieren gingen nadoen was de favoriete les van de kinderen. Deze activiteit hebben we het hele thema door nog meerdere keren herhaald. Maar ook het meten van de walvis (wij hebben 25 meter op het schoolplein uitgetekend) was een hele leerzame activiteit die juist de kinderen uit groep 2 weer heel erg prikkelde. De les over de fantasiebeesten waarbij we geoefend hebben om woorden in klankgroepen te verdelen zorgde dat de kinderen snappen waarom ze het moeten leren en het nu ook willen leren. Ze maken de raarste dierennamen. Je merkt het al ik ben heel enthousiast over dit project en dat komt omdat de kinderen enthousiast waren. De verschillende activiteiten zorgen voor een hoge betrokkenheid en de kinderen worden uitgedaagd. Naast de eerder genoemde activiteiten leer je ook nog alles over verschillende tegenstellingen, plattegronden (gezien vanuit een vogel) en getallen. Tijdens de les over de ijsbeer gaat het over samenwerken. Dit was een hele waardevolle les waarbij de kinderen hebben samengewerkt met kinderen waarmee ze niet dagelijks samen spelen. En heb je wel eens gehoord van frottage? Ik voor dit project nog niet, maar heel leuk om te zien hoe enthousiast de kinderen gaan zoeken naar verschillende structuren! Het is een heel breed project waarin veel verschillende dieren gekoppeld zijn aan leerzame activiteiten!

Een beoordeling toevoegen