Tips voor thuis: Nieuwe speurtochten

We merken dat veel gezinnen graag even een blokje omgaan tijdens de lockdown en na de vele enthousiaste reacties op onze speurtochten, hebben we nieuwe speurtochten toegevoegd. We hopen je te inspireren om lekker naar buiten te gaan op een leerzame tocht en we wensen iedereen thuis veel succes! Houd je taai.

Kleuteruniversiteit heeft al eerder diverse speurtochten gedeeld die ouders zonder veel moeite met hun kind kunnen uitvoeren en op deze pagina delen we er nog een aantal. Zoek je nóg meer speurtochten? Die vind je hier.

Autospeurtocht 1

Deze automerkenspeurtocht is gemaakt met de nadrukkelijke toestemming van de getoonde merken. De speurtocht bevat twee versies: één met een hok waar je kunt turven of afkruisen, en een versie waarbij je steeds een rondje inkleurt als je een auto van een bepaald merk hebt gespot.

Autospeurtocht 2

Deze tweede automerkenspeurtocht is gemaakt met de nadrukkelijke toestemming van de getoonde merken. De speurtocht bevat twee versies: één met een hok waar je kunt turven of afkruisen, en een versie waarbij je steeds een rondje inkleurt als je een auto van een bepaald merk hebt gespot. Bij de lege plekken kun je zelf een logo tekenen.

Autokleurenspeurtocht

Van welke kleur rijden er eigenlijk de meeste auto’s rond? Bij de speurtocht bekijk je of je alle kleuren kunt vinden of tel je de auto’s in de kleuren die aangegeven zijn op de kaart.

Voertuigenspeurtocht

Bij deze speurtocht proberen we zoveel mogelijk verschillende voertuigen te spotten. Van welk voertuig tel je er het meest?

Opruimtocht

Geef je kinderen het belang van een schone omgeving mee. Ga samen op pad met een knijpstok, een vuilniszak en de speurtocht. Stop alles wat je tegenkomt in de vuilniszak en vink af wat je hebt gevonden. Spreek met je kind af dat de mondkapjes beter niet aangeraakt kunnen worden.

Voorwerpenspeurtocht

Maak een wandeling door de wijk en bekijk welke voorwerpen je tegenkomt. Gebruik de pagina met de grafiek om bij te houden welke voorwerpen je het meeste tegenkomt. Wie weet ontdek je wel allemaal nieuwe dingen in je wijk als deze met ander ogen bekijkt.

Lege speurtocht

Verzin zelf een gave speurtocht met deze lege sjablonen. Heel veel plezier!