De week van Arina

In deze rubriek nemen we een kijkje in de klas van een collega. Arina (@juf_arina) gaf aan het leuk te vinden mee te doen aan deze rubriek en is dus deze week aan de beurt! Arina geeft les aan groep 1/2 van Kindcentrum De Kim uit Zwijndrecht. Ze vertelt je graag over haar week in deze foto’s.

“Wij werken deze periode met het boek en het bijbehorende project van Kleuteruniversiteit ‘Boer Boris, een paar voor Sinterklaas‘. Ontdekkend en bewegend leren vinden wij heel belangrijk”.

Maandag 22 november

“De kinderen hebben twee brieven gekregen van Sinterklaas. Het paard van Sint is gevallen. weten zij misschien een oplossing? Zou Sinterklaas misschien Knol van Boer Boris mogen lenen?”

Dinsdag 23 november

“Routines worden vaak ondersteund met liedjes uit ‘Zinglish’. Ook in het Engels. Deze keer zingen ze het liedje ‘Wie weet welke dag het is vandaag?’.

“De kinderen oefenen net als Knol met over daken lopen en stappen over schoorstenen”.

Woensdag 24 november

“Knol oefent met een vogelverschrikker op zijn rug; de kinderen proberen het met een pittenzak!”

“Natuur en techniek. De opdracht: bouw een huis waarvan het dak stevig genoeg is voor een paard.”

Donderdag 25 november

“Inpakken met hulp van de inpakposter van Kleuteruniversiteit. Meten, schatten en ‘begrijpend lezen’ van de inpakposter.”

“In de rekenhoek (Tuff tray) staan de thema’s doelen tellen, cijferherkenning en wegen centraal. Ook wordt de fijne motoriek geoefend.”

Vrijdag 26 november

“Alle kinderen maakten een Sinterklaas op verschillende niveaus.”

“Voorlezen en zelf lezen. De kinderen en juffen zijn gek op boeken. Ieder thema wordt de leeshoek aangepast en blijft op deze manier aantrekkelijk!”