De week van Susanne

In deze rubriek nemen we een kijkje in de klas van een collega. Deze week is Susanne (@jufsuusinactie) aan de beurt! Susanne is werkzaam in het ZML onderwijs en is ambassadeur van Kleuteruniversiteit. Haar klas is gestart met het Kleuteruniversiteit project ‘Over een kleine mol‘. In dit project ga je met de mol langs alle dieren uit het boek ‘Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft’. Bij elk dier voer je twee activiteiten uit op het gebied van rekenen, taal, kunstzinnige vorming, muziek en spel en beweging. Kijk jij mee in de week van Susanne?

Maandag 17 oktober

Op maandag werken we over het paard. Wat hoe ziet de poep van het paard eruit? Wow wat een grote hoop paardenvijgen! Kunnen we de paardenvijgen van het paard tellen? “

Dinsdag 18 oktober

Op dinsdag verven we met vingerverf de mol die uit zijn molshoop komt. We oefenen ook het klappen van de namen van de kinderen. Wie de bal krijgt moet eerst zijn eigen naam klappen en daarna van degene die de bal rolde.”

Woensdag 19 oktober

“De woensdagen werk ik in onze structuur groep. Hier zitten kinderen tussen de 7 en 11 jaar oud. Het niveau is heel anders en we hebben vanwege het thema Gi Ga Groen een mooie boom geknutseld. Deze maken de kinderen zelf via een stappenplan.”

Donderdag 20 oktober

“Op donderdag hebben vanuit het project over de kleine mol de kleuren geoefend en gekeken wat er gebeurd als de blauwe koe en de rode koe samen poepen. Welke kleur komt er dan? En met welke kleur maken we echte bruine koeienvlaai?”

Vrijdag 21 oktober

“Tijdens de inspiratiedag in Den Haag heb ik de workshop Bewegen op muziek met kleuters gevolgd. Dit heeft mij enorm geïnspireerd en daarom hebben we op vrijdag met de jongleerdoekjes een hele leuke activiteit gedaan uit het Ebook. De betrokkenheid was zo hoog! Echt genieten!”