De week van Arina

In deze rubriek nemen we een kijkje in de klas van een collega. Deze week is ambassadeur Arina (@juf_arina) aan de beurt! Natuurlijk ging zij deze afgelopen weken in de klas aan de slag rondom Sinterklaas! Ze koos hiervoor ons gloednieuwe project ‘Het grappigste Sinterklaas project‘ die goed in de smaak viel!

Foute stickers op de pakjes, Sint achterstevoren op zijn paard, de grappigste avonturen hebben we voor jou bewaard!

Dit project is geschreven bij het versjesboek ‘Het grappigste sinterklaasboekje ter wereld‘ van Marianne Busser en Ron Schröder met tekeningen van Mayon Middeljans. Het bevat activiteiten voor taal, rekenen, muziek, spel en beweging, motoriek, de creatieve ontwikkeling en een denksleutel in sinterklaasstijl voor elke dag!

Kijk jij mee in de Sinterklaas week van Arina?

Maandag 28 november

Hoeveel nachtjes moeten we nog slapen? We maakte gebruik van de aftelkalender van Kleuteruniversiteit!”

Dinsdag 29 november

Rijmles uit het project Het grappigste Sinterklaas Project. Voor ieder goed rijmwoord leggen de kinderen een kruidnoot neer. Welk woord heeft de meeste kruidnoten?”

In de bouwhoek maken de kinderen een Sint en Piet.”

Woensdag 30 november

Fijne motoriek oefenen…… Een piet maken met de liggende acht.”

“Piet krijgt een mooi nieuw kapsel!”

Donderdag 1 december

De medailles op de post voor de Pieten.”

Er is hard gewerkt aan het groepswerk de afgelopen weken.”

Vrijdag 2 december

“Eindelijk is het zover.. Sinterklaas komt aan!”