De week van Anouk

In deze rubriek nemen we een kijkje in de klas van een collega. Deze week is ambassadeur Anouk (@jufnoek) aan de beurt! Anouk werkt in groep 1/2 en is ambassadeur van Kleuteruniversiteit. Deze week ging haar klas aan de slag met het project ‘Wat een winterslaap!‘.

Schildpadden houden niet van de winter. Waarom niet? Gewoon niet. Maar wat moet Schildpad, als hij geen rustig slaapplekje kan vinden? Moet hij dan de hele winter maar zijn ogen openhouden?  In dit winterproject vind je reken- en taalactiviteiten, een creatieve opdracht, een les Engels en een bewegingsles bij het boek Wat een winterslaap! van Katy Hudson. Kijk jij mee in de week van Anouk?

Maandag 16 januari

“We vonden een schildpad en boek! Wat doet hij hier..?”

“Schildpad wil in winterslaap en mag daarbij niet gestoord worden.”

Dinsdag 17 januari

“Wat weten we allemaal over de winterslaap?”

“Schildpad is weer wakker! Hij wil een nieuwe slaapplek..”

Woensdag 18 januari

“De kinderen knutselen een slaapplek. Lekker zacht met wol!”

“Ook wordt er gebouwd voor schildpad..”

Donderdag 19 januari

“In de bouwhoek wordt een mooi bed gemaakt.”

“Ook buiten gaat het thema door! Wormen slapen als het heel koud is. De kinderen maken een holletje.”

Vrijdag 20 januari

“Er zijn nog meer dieren die in winterslaap gaan. Ze houden van een donkere plek!”