Arina van Gelder is werkzaam als kleuterleerkracht in groep 1-2 op ikc De Brink in Zwijndrecht en is ambassadeur van Kleuteruniversiteit. Tijdens ieder thema wordt er in haar groep veel gebruik gemaakt van loose parts. In deze blog neemt ze je mee in hoe zij loose parts in haar groep inzet en aan welke doelen […]
In deze rubriek nemen we een kijkje in de klas van een collega. Deze week is ambassadeur Maartje (@deklasvanjufmaartje) aan de beurt! Deze week ging haar klas aan de slag met het project Bijzondere keus, meneer de reus! en toverde haar klas om tot een écht restaurant. Help! Er komt een reus eten in het […]
Ester Klaver is ambassadeur van Kleuteruniversiteit en leerkracht van groep 1-2-3 op de Bosbergschool in Hollandsche Rading. Het werken met een verteltafel is een vast onderdeel van haar onderwijs. In deze blog neemt zij je mee in het wat, waarom en hoe van het werken met de verteltafel.
Vervoer, een ontzettend leuk thema! Van de trein tot de fiets en het vliegtuig tot de boot, wat kies jij? Om het je gemakkelijk te maken, hebben we een aantal leuke projecten rondom het thema vervoer voor je op een lijstje gezet.
Maartje Ramakers is werkzaam in groep 1/2/3 op basisschool de Weiert in Arcen en is ambassadeur van Kleuteruniversiteit. In deze blog vertelt zij hoe ze de projecten van Junioruniversiteit inzet in haar groep.
In deze rubriek nemen we een kijkje in de klas van een collega. Deze week is Marleen (juf.mar.leen) aan de beurt! Haar klas staat geheel in het teken van de herfst en ging dus ook met haar klas aan de slag met de Actiebladen herfst. Dit goed gevulde pakket van maar liefst 186 pagina’s bevat […]
Renate van Ruijven is werkzaam in unit 1/2 op de Joannesschool in Naaldwijk en Susanne Oversier is werkzaam in de ZML startgroep van de A.J. Schreuderschool in Rotterdam. Beiden zijn ze ambassadeur van Kleuteruniversiteit. Renate en Susanne merken dat een positieve benadering voor kinderen erg belangrijk is en zijn zich gaan verdiepen in de effecten […]
Kleuters spelen overal; in de hoeken, op de grond, aan tafels, tijdens kringen, buiten en ga zo maar door. Van ons als kleuterleerkrachten wordt verwacht dat we de kleuters ook in de gymzaal laten spelen. Niet alleen spelen op toestellen of vrij spelen, maar we moeten hen ook bewegingsspellen aanbieden. Van veel leerkrachten horen we: […]