Memorykonijn

Waardering 5.00 op 5 gebaseerd op 1 klantbeoordeling
(1 klantbeoordeling)

Vanaf: 3,95

Auteur: Bianca Antonissen

Wissen
SKU: KU20150067 Categorieën: ,

Beschrijving

Konijn zoekt het andere konijn.
Maar hij vindt een vliegtuig.

Zal het konijn lukken om het andere konijn te vinden? Het boek ‘Memorykonijn’, geschreven door Maranke Rinck en geïllustreerd door Martijn van der Linden, is eigenlijk een memospel. De activiteiten in dit project gaan over ‘hetzelfde’, rijmen en spiegelen en uiteindelijk verzamelen de kinderen zelf kaarten voor een groot memospel!

lesdoelDownload hier de lesdoelen van dit project.

*** let op: dit product is een digitale download! ***

Koop het bijbehorende boek rechtstreeks bij onze partner Leesvink:

Deel dit bericht:

Extra informatie

Aantal pagina's

Bestandsformaat

Lesdoel

, , , , , , , , , , ,

Lestype

Auteur

Uitgeverij prentenboek

Lemniscaat

1 beoordeling voor Memorykonijn

  1. Waardering 5 uit 5

    Eline van der Plaat (geverifieerde eigenaar)

    Wat ik direct merkte aan de kinderen was dat het boek direct veel betekenisvoller werd in combinatie met het project. De kinderen waren meer betrokken en intrinsiek gemotiveerd door de probleemstellingen bij de opdrachten bij het boek.
    Ik merk dat de kinderen bewuster naar de prenten gaan kijken in het boek en steeds meer gaan zien.
    Er is in dit project een activiteit met geluiden. Deze les was bij mij grote favoriet! De kinderen willen dit nog steeds vaak doen. De kinderen roepen dan: ‘’Juf, gaan we weer draak en konijntje in de kring doen?’’
    Ook is er een activiteit over hetzelfde bouwen. Ook deze sloeg goed aan bij de kinderen en nu wordt dit nog gedaan als kinderen samen in de bouwhoek spelen. Dit is een hele goede oefening voor de visuele waarneming, die op een speelse manier wordt aangeboden.
    Het rijmen vinden de kinderen in mijn klas nog lastig. Wel merkte ik dat het wat beter ging na de les rijmen uit dit project. Ik denk dat dit komt omdat er bij dit project vaak sprake is van een probleemstelling, wat ervoor zorgt dat de kinderen intrinsiek gemotiveerd zijn om te helpen. Ook kunnen de kinderen steeds een deel van het memoryspel ‘’verdienen’’ als een opdracht gedaan is, ook dit zorgt voor intrinsieke motivatie.
    In dit project wordt enorm veel aandacht besteedt aan het begrip ‘’hetzelfde’’. Dit begrip komt regelmatig aan bod en wordt ook veel herhaald. Hierdoor krijgen de kinderen steeds meer kennis van dit begrip en wordt het minder abstract.

Een beoordeling toevoegen