Het restaurant

Waardering 5.00 op 5 gebaseerd op 2 klantbeoordelingen
(2 klantbeoordelingen)

Vanaf: 14,95

Auteurs: Anke van Boxmeer en Els van Dijck

Wissen
Zet op verlanglijst
Zet op verlanglijst
SKU: KU20170033 Categorieën: , ,

Beschrijving

De kok maakt het eten klaar. De gasten komen. Smullen maar!

Neem een kijkje in het restaurant. Dit project bevat taal- en rekenactiviteiten, Engelse lessen, een bewegingsactiviteit en suggesties voor de hoeken bij het boek De kok van Liesbet Slegers. Met dit project kun je zeker drie tot vier weken aan de slag.

lesdoelDownload hier de lesdoelen van dit project.

*** let op: het product dat je koopt is een digitale download! ***

Koop het bijbehorende boek rechtstreeks bij onze partner Leesvink:

Deel dit bericht:

Extra informatie

Auteur

Anke van Boxmeer, Els van Dijck

Lesdoel

Auditief geheugen, Begrippen, Cijfers, Engels, Geld, Hakken plakken, Hoeken, Klanken, Kleuren, Letters, Motoriek, Oriëntatie, Rijmen, Ruimtelijk inzicht, Tellen, Visueel geheugen, Woordenschat, Zintuigen

Lestype

Lespakket

Aantal pagina's

130

Uitgeverij prentenboek

Clavis

2 beoordelingen voor Het restaurant

  1. Waardering 5 uit 5

    Agnes Zuiderveen (geverifieerde eigenaar)

    Ik was zo blij dat dit project op tijd uitkwam, vlak voordat wij over dit thema gingen werken. We hebben met z’n allen de klas omgetoverd tot een echt restaurant. De suggesties voor de hoeken binnen dit project helpen daar goed bij. Naarmate het project vorderde, kwamen er steeds meer dingen bij. Dit kwam doordat de leerlingen, door de activiteiten, erachter kwamen hoe het precies gaat in een restaurant. ‘Klanken roeren’ was erg leuk om te doen. Door goed te roeren in de pan kwamen er letters uit. Het duurde niet lang voordat iemand door had dat die letters samen een woord vormden. Ook leren ze genoeg nieuwe woorden doordat er een aantal woordenschat lessen in zitten.
    Een kok werkt met verschillende messen. Welke mes moet je pakken als hij de eerste nodig heeft? Dit vonden de jongste kleuters nog lastig, maar de oudsten hielpen ze er graag bij. Ook een groot succes was de activiteit over hoe de kok naar zijn werk komt. Want wat is nu een handige route en wat is links en rechts? En is het handig om de korte of langere route te nemen naar je werk?
    Het thema leefde echt in de klas. Voornamelijk doordat we samen de klas hebben ingericht (dankzij de handige suggesties) en omdat het dicht bij de belevingswereld ligt. Vlak na de kerstvakantie zijn er genoeg kinderen die uit eten zijn geweest met kerst!

  2. Waardering 5 uit 5

    Maaike Blomsma

    Wat een fijne houvast was dit voor ons project. We hebben in de klas een echt restaurant gemaakt en aan het einde van het thema ook met de ouders gegeten. Er waren genoeg activiteiten in het project voor de 3 weken dat we over dit thema werkte. ‘Klank roeren’ was voor mijn klas echt de favoriet. Wij hebben een losse groep 2 en het past perfect bij waar we nu aan werken.
    Ook de rekenactiviteiten waren erg leuk. Vooral de activiteit waar de wortels van groot naar klein moesten.
    De kinderen vonden dit een geweldig project. Het spelen van ober en oefenen met een dienblad is natuurlijk erg leuk!
    Het thema was een succes en de ouders vonden het een super leuke afsluiting.

Een beoordeling toevoegen